پنجشنبه اخیر (22 تیرماه) توفیق اجباری نصیب شد تا در  دومین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف حضور داشته باشم. اگرچه حداقل(خیلی خوشبیانه) 40% از سخنرانی ها کسل کننده و فاقد محتوای ارزشمند بود اما برخی سخنرانی های این جشنواره برای حقیر خالی از لطف نبود: ازجمله سخنرانی خانم سحر اسدی(Data Scientist, Spotify) که از سالها قبل ایشان را در مسابقات رباتیک IranOpen می شناختم و سخنرانی ایشان موجب گردید که دید بهتری به Data-Driven Product Development پیدا نمایم( و آشنایی آن را به تمام مخاطبین گرامی حوزه تحلیل و طراحی نرم افزار توصیه کنم) و بفهمم که در کنار در نظر داشتن  پیشبینی های انسانی در طراحی نرم افزار باید به تحلیل داده ها اعتماد کرد.  پرسش و پاسخ با محمد جواد شکوری مقدم(موسس و مدیرعامل آپارات،کلوب و غیره ) مانند همیشه جذاب و آموزنده بود. با داود تراب زاده(سرپرست تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا) اولین بار بود که آشنا می شدم؛ اما صحبت های ایشان نیز نکات قابل تاملی(مثبت/منفی) از شناخت دیجی کالا به همراه داشت. آشنایی با محی سنیسل(بنیان‌گذار پلتفرم جذب پشتوانه مالی جمعی (Crowdfunding) ایرانی تحت نام "دونیت") به ویژه زندگی نامه ایشان بسیار جالب توجه بود.

در نهایت مهمترین دستاورد این جشنواره برای من، از میان صحبت های محمد مهدی محمدی بدست آمد: ایشان در گوشه ای از صحبت هایشان آزمون خودشناسی MBTI  را معرفی کردند که تاکنون با آن آشنایی نداشتم(بسیار ممنونم از ایشان)؛آزمون شخصیت مایرز-بریگز (MBTI) از شناخته شده ترین آزمون های شخصیت شناسی است که به ویژه در تشخیص کسب و کار برای افراد کارایی دارد.  برای بنده ،تجربه وقت گذاشتن حدود 30 دقیقه برای انجام انلاین این آزمون بسیار بسیار ارزشمند و در نهایت شگفت انگیز بود. به همه عزیزانی که با این آزمون آشنایی ندارند برادرانه توصیه می کنم برای شناخت خود حتما وقت گذاشته و این آزمون را با صبر و حوصله انجام دهید و خود را بهتر بشناسید و بتوانید در مسیر بهتر هدف گذاری نمایید.