امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

احمدیان : مشاور ، مجری و مدرس / کاندیدای دکترای تخصصی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

امنیت سیستمهای کنترل صنعتی و اسکادا: استخدام در تیم امنیت سایبری سیستم های صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

امنیت سیستمهای کنترل صنعتی و اسکادا: استخدام در تیم امنیت سایبری سیستم های صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تیم امنیت سایبری سیستم های صنعتی (ICST) دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نظر دارد تعدادی نیرو با تخصص های ذیل استخدام نماید.

------------------------------------------------

عنوان شغلی  : برنامه نویس جاوا

شرایط احراز  : 1-مسلط به مفاهیم برنامه‌نویسی شی‌گرایی و زبان جاوا  2-آشنایی با مفاهیم پایگاه داده 3-آشنا با مفاهیم مهندسی    نرم افزار  4-حداقل 1 سال سابقه کار مرتبط (پروژه های ارزنده دانشجویی با زبان جاوا می تواند جایگزین سابقه کاری شود)

مقطع تحصیلی : کارشناسی , کارشناسی ارشد و یا دانشجوی این مقاطع

نوع استخدام : (ترجیحا)تمام وقت

------------------------------------------------

عنوان شغلی  : کارشناس امنیت

شرایط احراز  : 1-آشنا با مفاهیم امنیت اطلاعات (تهدیدات و حملات)   2-آشنا با مفاهیم   تحلیل بدافزار

مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ،دکتری و یا دانشجوی این مقاطع

نوع استخدام : تمام وقت /پاره وقت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی گرایش امنیت اطلاعات یا رایانش امن در دوره کارشناسی ارشد و دکتری  و ادامه تحصیل در آن

معرفی گرایش امنیت اطلاعات یا رایانش امن در دوره کارشناسی ارشد و دکتری و ادامه تحصیل در آن

 

 

با توجه  به اینکه عزیزان زیادی چه به صورت حضوری و چه به صورتی مجازی سوالات زیادی در مورد گرایش امنیت اطلاعات ، ادامه تحصیل در آن و بازار کار آن می پرسند در این پست وبنوشتم به صورت اختصاصی به این مقوله می پردازم و سعی می کنم با جمع بندی مطالب موجود در وب و اضافه نمودن اطلاعات خودم اطلاعات جامعی را در اختیار دوستان و علاقه مندان به گرایش امنیت اطلاعات قرار دهم.

**(اگرچه این پست قدیمی است اما لطفا کلیه سوالات این پست را در همین صفحه بپرسید تا پاسخ دهم، از طریق سایر راههای ارتباطی نظیر شبکه های اجتماعی،ایمیل و .... قادر به پاسخگویی نیستنم )**

 

به طور کلی هدف از امنیت اطلاعات این است که  ذخیره،تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیتهای غیر مجاز ممانعت به عمل آید. منظور از فعالیت‌های غیر مجاز هرگونه عمب مغایر با خط مشی(Policy) امنیتی تعریف شده از قبیل دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری و غیره اطلاعات است.

 

امنیت به یک تعبیر ،با استناد به سند ISO 27002، در واقع محافظت از دارایی­ها در برابر طیف وسیعی از تهدیدات است که با هدف تضمین استمرار فعالیت های کاری ، به حداقل رساندن ریسک ها و به حداکثر رساندن میزان بازده  صورت می پذیرد.به تعبیری دیگر امنیت فرایند کشف و شناسایی رخداد­هایی است که به نوعی می­توانند به طور بالقوه ضرر ایجاد نمایند و بیان روش­هایی دفاعی برای کاهش یا حذف این عوامل بالقوه است و به تعبیر سوم امنیت یک خصیصه از یک سیستم کامپیوتری است تا از دسترسی غیرمجاز ،تغییر غیرمجاز اطلاعات و داده­ها و دسترسی غیرمجاز به منابع خودداری کند.

 

متخصص گرایش امنیت اطلاعات باید دانش کافی در حوزه های مختلف امنیت اطلاعات از شبکه های کامپیوتری گرفته تا بدافزارها را داشته باشد. تهدیدات،آسیب پذیری ها و حملات امنیتی مطرح را بشناسد و  قادر باشد از حملات مجرمان سایبری، سارقان اینترنتی با ارائه راهکارهایی  درحد قابل قبولی جلوگیری نموده و یا در صورت بروز، سیستم‌ها را سریعاً  بازیابی نماید.


 

 

 در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و دکتری تخصصی و  نیز افرادی که در بازار کار به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، دانشگاه های دارای گرایش امنیت اطلاعات(رایانش امن) در مقاطع تحصیلات تکمیلی و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این گرایش ارایه می شود.

 

۴۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰