حدودا سال 1386 بود که درراستای سمینار یکی از دروس عمومی در مقطع کاردانی دانشگاه امام علی(ع) یزد پژوهشی در زمینه خداشناسی را انجام دادم. در خلال انجام این پژوهش ارائه ای انگلیسی زبان را پیدا کردم که نظم موجود در عالم طبیعت را به شکلی بسیار جالب و تاثیر گذار نشان می داد . این ارائه سفری متفاوت از یک برگ بود تا کهکشان ها و به عکس. این اثر هنرمندانه فکر مرا بسیار مجذوب خود کرد و باعث شد به توصیه استاد وقت، چندین کتاب در زمینه خداشناسی (از جمله کتاب صفر: تولد و مرگ در فیزیک جدید دکتر مسعود ناصری که البته کتاب بسیار ارزشمندی است اما در خواندن آن باید پیش نیازها را رعایت کرد تا دچار ابهامات بحران زا نشد) را مطالعه کنم. در نهایت ارائه مورد نظر را در حد بضاعت خود در آن دوران ترجمه کردم و نکاتی را از اندیشه های خود در لا به لای آن گنجاندم.


این ارائه را در این سال ها چندین و چند بار برای دوستان و آشنایان پخش کردم و هر بار شاهد تاثیرگذاری بسیار آن بر روی مخاطبان بودم. چند روز پیش یکی از دوستان عزیز و باشخصیت بنده، جناب آقای مجید نوروزی، که در دروان خدمت سربازی افتخار هم خدمتی با ایشان را داشتم از من خواستند که فیلم این ارائه را که در خدمت سربازی نیز برای هم خدمتی های عزیز نیز ارائه کردم برای ایشان بفرستم. فرصت را غنیمت شمردم تا حال که فرصتی شده خاطرات قدیمی این ارائه را مرور کنم آن را در بستر وب برای همه مخاطبان عزیز وب نوشت نیز قرار دهم.

این ویدئو که لینک آن ذیلا جهت دانلود موجود است  سعی می کند نظم موجود در جهان را به شکلی جالب و با بررسی موردی روی یک برگ  انجام دهد و به تعبیری برهان نظم را به تصویر بکشد. البته اینکه این نظم موجود است یا نه به برداشت و استنباط خود مخاطب از این ارائه بر می گردد و در این ارائه سعی کردم  کمترین جبری در تحمیل این برهان به مخاطب وجود داشته باشد. 

لینک دانلود 

لینک مشاهده در آپارات

در نهایت اگر این ارائه که قطعا خالی از نقص نیز نیست برای شما مفید بود ذره ای هم این حقیر را دعا کنید.

سربلند و سرافزار باشید.

م.م. احمدیان