امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

احمدیان : مشاور ، مجری و مدرس / کاندیدای دکترای تخصصی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

از  جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف تا آزمون خودشناسی MBTI

از جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف تا آزمون خودشناسی MBTI

پنجشنبه اخیر (22 تیرماه) توفیق اجباری نصیب شد تا در  دومین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف حضور داشته باشم. اگرچه حداقل(خیلی خوشبیانه) 40% از سخنرانی ها کسل کننده و فاقد محتوای ارزشمند بود اما برخی سخنرانی های این جشنواره برای حقیر خالی از لطف نبود: ازجمله سخنرانی خانم سحر اسدی(Data Scientist, Spotify) که از سالها قبل ایشان را در مسابقات رباتیک IranOpen می شناختم و سخنرانی ایشان موجب گردید که دید بهتری به Data-Driven Product Development پیدا نمایم( و آشنایی آن را به تمام مخاطبین گرامی حوزه تحلیل و طراحی نرم افزار توصیه کنم) و بفهمم که در کنار در نظر داشتن  پیشبینی های انسانی در طراحی نرم افزار باید به تحلیل داده ها اعتماد کرد.  پرسش و پاسخ با محمد جواد شکوری مقدم(موسس و مدیرعامل آپارات،کلوب و غیره ) مانند همیشه جذاب و آموزنده بود. با داود تراب زاده(سرپرست تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا) اولین بار بود که آشنا می شدم؛ اما صحبت های ایشان نیز نکات قابل تاملی(مثبت/منفی) از شناخت دیجی کالا به همراه داشت. آشنایی با محی سنیسل(بنیان‌گذار پلتفرم جذب پشتوانه مالی جمعی (Crowdfunding) ایرانی تحت نام "دونیت") به ویژه زندگی نامه ایشان بسیار جالب توجه بود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معرفی پلتفرم های متن باز امنیتی

معرفی پلتفرم های متن باز امنیتی

در این پست قصد دارم پلتفرم های متن باز مختلف امنیتی را به مرور  نام برده و  معرفی کنم:

{طبق روال وب نوشت، این پست به مرور تکمیل و به روز می شود.}

 

حوزه  SOC و SIEM

 

حوزه تست نفوذ

حوزه فورنزیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امنیت اتوماسیون صنعتی و اسکادا: انتشار کتاب پروتکل کنترل صنعتی IEC 60870-5-104 از منظر امنیت سایبری

امنیت اتوماسیون صنعتی و اسکادا: انتشار کتاب پروتکل کنترل صنعتی IEC 60870-5-104 از منظر امنیت سایبری

با تشکر از همه عزیزانی که ما را در تالیف و گرداوری این اثر یاری کردند؛ کتاب «پروتکل کنترل صنعتی IEC 60870-5-104 از منظر امنیت سایبری» به زودی منتشر خواهد شد.

جهت مشاهده جلد کتاب(در اندازه بزرگتر ) که توسط دوست عزیزم جناب آقای سعید بوذری  طراحی شده است بر روی این لینک کلیک نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راه اندازی کانال تلگرام

از آنجایی که مخاطبین گرامی وب نوشت  بنده را قابل دانسته و از طرق مختلف پرسش های متنوع خود را مطرح می کنند اما بنده به دلیل محدودیت وقت، نیاز به مدیریت مطلوب و جامع پرسشها تنها از طریق وب نوشت (با توجه به اولویت های بیان شده ) به پرسش های  مطرح شده پاسخ می دهم و فرصت ارسال ایمیل را ندارم ؛ بر اساس درخواست مخاطبین گرامی وب نوشت جهت اطلاع رسانی فعالیت های وبگاه و وبنوشت خویش  و به ویژه اطلاع از پرسش  و پاسخ ها کانال تلگرامی ذیل را راه اندازی نمودم. مخاطبانی که تمایل دارند از طریق تلگرام آخرین رویدادهای مرتبط با وب نوشت و وبگاه بنده را دریافت کنند می توانند در این کانال عضو شوند:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰