به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، امروزه امنیت سایبری حوزه راهبری و مدیریت شبکه برق بسیار اهمیت دارد و می‌تواند ضامن پایداری و تاب‌آوری شبکه برق کشور باشد. ازاین‌رو، مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات صنعت برق (پژوهشگاه نیرو) دوره آموزشی تخصصی با موضوع «امنیت سایبری سیستمهای کنترل و اتوماسیون صنعتی صنعت برق و راهکارهای ارتقاء آن (با تمرکز بر شرکت مدیریت شبکه برق ایران)» را به سفارش معاونت راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران را آماده نموده و حال برگزاری آن است. این دوره با حضور برخی روسای محترم گروه‌ها و کارشناسان مسئول مدیریت مهندسی و نظارت معاونت مذکور و با تدریس محمد مهدی احمدیان، در سالن آموزش شرکت مدیریت شبکه برق ایران و پژوهشگاه نیرو از 9 تیرماه 1399 در قالب دو گروه با مجموع 64 ساعت و با رعایت ملاحظات بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا در حال برگزاری است.

شایان‌ذکر است در این دوره که برای اولین بار در ایران به شکل کاملاً سفارشی و تخصصی جهت ارتقاء امنیت سایبری معاونت راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت‌های تابعه ارائه می‌شود، غالب مباحث کلیدی در حوزه امنیت سایبری، تهدیدات، حملات، آسیب‏پذیری‌ها و راهکارهای علمی و عملی بر اساس اسناد مطرح و تجارب به‌دست‌آمده ملی در کمیته راهبری امنیت صنعت برق تشریح می‌گردد. در این آموزش بسیاری از مباحث کلیدی، به شکل عملی بر روی تجهیزات پراستفاده مرتبط در صنعت برق اجرا می‌شود.

 

در ادامه لیست برخی سمینار‌ها و دور‌ه‌های امنیت سایبری ویژه حوزه صنعت آب و برق تقدیم می‌گردد که برای دریافت پروپوزال هر یک از آن‌ها و اطلاع از جزئیات کمی و کیفی آن‌ها می‌توانید از طریق این لینک با تلفن این مرکز به شماره 88079388 (021) تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

*** با عضویت در کانال تلگرام(MohammadMehdiAhmadian@) از مطالب بیشتر، فیلم ها و به روزرسانی ها مطلع شوید.***
*** با دنبال کردن کانال اینستاگرام( mmAhmadian@) از مطالب تصویری و ویدئویی و به روزرسانی ها مطلع شوید.***
*** با دنبال کردن کانال آپارات( mmAhmadian@) از ویدئوهای آموزشی و اطلاع رسانی ما مطلع شوید.***