امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

احمدیان : مشاور ، مجری و مدرس / کاندیدای دکترای تخصصی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

تست نفوذ سیستمهای کنترل صنعتی: گزارش برگزاری سمینار «تجزیه ‌و تحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق» در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق

تست نفوذ سیستمهای کنترل صنعتی: گزارش برگزاری سمینار «تجزیه ‌و تحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق» در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، نظر بر اهمیت فراوان مقوله امنیت سایبری سامانه‌های کنترل، اتوماسیون صنعتی و اسکادای صنعت برق، مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات صنعت برق (پژوهشگاه نیرو) سمیناری با موضوع «تجزیه‌وتحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق» را در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق برگزار نمود. در این سمینار که با حضور مدیران و معاونین ارشد صنعت برق در سال فردوسی پژوهشگاه نیرو در تاریخ 18 آذر 1398 برگزار شد، ابتدا جناب آقای مهندس سید حسین سجادی - معاون محترم تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر و رئیس کمیته راهبری امنیت صنعت برق-  نکاتی حائز اهمیتی را در مورد برخی فعالیت‌های انجام‌گرفته در حوزه امنیت صنعت برق ارائه نمودند و سپس جناب آقای محمدمهدی احمدیان مدرس مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات صنعت برق و کاندیدای دکتری تخصصی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اهم حملات و رخدادهای سایبری در صنایع برق دنیا ( در حوزه‌های تولید، انتقال، توزیع و حوزه ستادی وزارتخانه) نظیر حملات سایبری به زیرساخت‌های برق اکراین و هند را مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند. اهم حملات و حوادث مورد تحلیل در این سمینار از میان بالغ‌بر 40 حادثه سایبری یا مشکوک به سایبری در صنایع برق دنیا انتخاب‌شده‌ بود که در دوره های آموزشی 3 الی 5 روزه این مرکز به شکل مفصل ارائه می‌شوند.  شایان‌ذکر است در این سمینار برای اولین بار ناگفته‌هایی از حمله سایبری به نیروگاه اتمی کودانکولام هند ارائه شد و در انتها با پرسش و پاسخ به سرانجام رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امنیت سیستم های کنترل صنعتی :برگزاری سمینار معوقه تجزیه‌وتحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق

امنیت سیستم های کنترل صنعتی :برگزاری سمینار معوقه تجزیه‌وتحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق

  سمینار معوقه تجزیه‌وتحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق در دوشنبه 18 آذر ماه، ساعت 16 الی 18 در سالن فردوسی پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد.

نظر بر اهمیت فراوان مقوله امنیت سایبری سامانه‌های کنترل، اتوماسیون صنعتی و اسکادای صنعت برق، مرکز توسعه امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات صنعت برق در نظر دارد سمیناری با موضوع «تجزیه‌وتحلیل حملات سایبری و سناریو‌های نفوذ به صنعت برق» را در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق برگزار نماید. در این سمینار حدودا 120دقیقه‌ای اهم حملات و رخدادهای سایبری در صنایع برق دنیا ( در حوزه‌های تولید، انتقال، توزیع و حوزه ستادی وزارت‌‌خانه‌) نظیر حملات سایبری به زیرساخت‌های برق اکراین و هند مورد تجزیه‌وتحلیل قرار خواهد گرفت. اهم حملات و حوادث مورد تحلیل در این سمینار از میان بالغ بر 40 حادثه سایبری یا مشکوک به سایبری در صنایع برق دنیا انتخاب شده‌اند که در دوره های آموزشی 3 الی 5 روزه به شکل مفصل ارائه می شوند.

 شایان ذکر است در این سمینار برای اولین بار ناگفته هایی از حمله سایبری به نیروگاه اتمی کودانکولام هند ارائه خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰