امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

احمدیان : مشاور ، مجری و مدرس / کاندیدای دکترای تخصصی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

آینده ی این خاک به دست همه ماست، برماست که برماست!

چندی پیش که از پیاده روی خیابان ولیعصر می گذشتم و اندر تفکرات مشوش خود سیر می کردم به ناگهان بساط دست فروشی که به ظاهر اهل کتابت و ادب بود توجه مرا به خود جلب کرد. به سراغ بساطش رفتم و به بهانه کتابهایش با او خوش و بشی کردم. در میان کتابهایش عنوان یکی از کتابها ذهن ناآرام مرا قلقلک داد. از او پرسیدم این کتاب «جامعه شناسی خودمانی/چرا در مانده ایم؟» کتاب بدرد بخوری است یا نه؟! دست فروش که  دست بر قضا دستی بر مطالعه هم داشت گفت:« من آن کتاب را کامل نخوانده ام اما با مروری که روی آن داشته ام کتاب بنظر جالبی است!» من که تحت تاثیر عنوان کتاب و فهرست آن قرار گرفته بودم همین گفته کافی بود تا کتاب را بخرم و شروع به مطالعه آن کنم. «جامعه شناسی خودمانی» نوشته حسن نراقی کتابی جالب  و متفاوت است که فروش بالای این کتاب از سال 1380 تا کنون (بالغ بر بیست و دو نوبت چاپ شاید هم بیشتر چرا که این جلدی که من خریدم چاپ بیست و دوم آن بود) وامدار نثر ساده و موضوع قابل توجهی است که نویسنده خوش قلم آن به آن پرداخته است. این کتاب به طور کلی به دلایل عقب ماندگی ایرانیان می پردازد و بی پرده عیب های ما ایرانیان را می گوید تا اینکه ما ایرانی ها عیب ها و نقاط ضعف خود را اول بشناسیم تا در گام بعد بتوانیم به کمک این خودشناسی پیشرفت خود و کشور خود را رقم بزنیم.

معرفی جامعه شناسی خودمانی توسط محمد مهدی احمدیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Exploit نمودن آسیب پذیری پایگاه داده MySQL

Exploit نمودن آسیب پذیری پایگاه داده MySQL

دونفر از  از مخاطبان عزیز وب نوشت بنده حقیر تقاضای آموزش عملی اکسپولیت پایگاه داده را داده بودند که در این پست مبنی بر همین تقاضا گزارش پروژه نخست درس امنیت پایگاه خودم را برای استفاده عزیزان قرار می دهم،امیدوارم که مورد استفاده صحیح قرار گیرد نه استفاده بدخواهانه.در این گزارش آسیب پذیری خون ریزی قلب (heart bleed) توضیح داده می شود و بهره برداری از آسیب‌پذیری CVE-2014-0160 شرح داده می شود سپس نحوه اکسپلویت چندین آسیب پذیری دیگر MySQL  با شماره های CVE ذیل شرح داده می شود.
CVE-2012-2122
CVE-2012-0221

گزارش اکسپلویت پایگاه داده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

قلاب سازی در تحلیل و طراحی بدافزار

در این پست ارائه خودم  در درس تحلیل آسیب پذیری های نرم افزار  با موضوع «قلاب سازی در تحلیل و طراحی بدافزار» را برای شما قرار داده ام. امیدوارم برای علاقمندان حوزه بدافزار مفید باشد.

 قلاب سازی, قلاب سازی پویا, تحلیل بدافزار, محمد مهدی احمدیان

دانلود در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

قابل توجه علاقمندان به کتاب دست نوشته های شکست، پلی تا موفقیت

قابل توجه علاقمندان به کتاب «دست نوشته های شکست، پلی تا موفقیت» که جویای محل فروش کتاب در نمایشگاه کتاب امسال بودند، این کتاب در سالن شبستان در راهرو 16 غرفه 28 (انتشارات فریور) موجود می باشد.

 کتاب دست نوشته های شکست، پلی تا موفقیت


نرم افزار های اندروید و iOS بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دژافزار یا بدافزار ؟!


قبل از شروع بحث بهتر است تاریخچه ای از بدافزاربگویم. ریشه‌ی مفهوم بدافزار به «ویروس رایانه ای» گره خورده است چرا که اولین بار بدافزار ها با این گونه خاص به دنیای دیجیتال پا گذاشتند . متاسفانه امروزه اکثر مردم همه بدافزار ها را ویروس خطاب می کنند در صورتی که از دیدگاه علمی و فنی اشتباه است و بدافزارها انواع گوناگونی دارند از جمله کرم ،ویروس، جاسوس افزار،باجگیر افزار و غیره .این مسئله در میان انگلیسی زبان ها نیز رایج است و همین باعث شده که واژه ویروس گاهی در میان جوامع علمی هم اشاره به  کلیه بدافزارها نماید همانطور که کلمه Anti-Virus(یا همان ضدویروس) برای  اطلاق به محصولات مقابله با همه بدافزارها  بکار می رود در صورتی که بهتر است به جای این واژه از Anti-Malware (یا همان ضدبدافزار) استفاده شود .


ویروس رایانه ای


مبدا ویروس‌ رایانه‌ای به سال 1949 برمی‌گردد، زمانی که فون نیومن پیشگام علوم رایانه‌ی جدید، مقاله‌ای تحت عنوان مبانی نظری و ساختار ماشینهای خودکار پیچیده را ارائه داد که در آن ادعا کرده بود یک برنامه‌ی کامپیوتری می‌تواند به بازتولید خود بپردازد. کارمندان آزمایشگاه‌های بل در سال 1950 با تولید یک بازی به نام “Core Wars” به این تئوری جان بخشیدند. در این بازی، دو برنامه‌نویس باید برنامه‌های خود را آزاد می‌گذاشتند تا برای به دست گرفتن کنترل رایانه باهم به رقابت بپردازند. تکه کدهای این برنامه که توسط چند دانشمند نابغه نوشته‌شده بود، راه را برای متولد شدن و رشد ویروس‌ روشن کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰