امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

احمدیان : مشاور ، مجری و مدرس / کاندیدای دکترای تخصصی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

امنیت شبکه کنترل صنعتی: امنیت سایبری سیستمهای کنترل صنعتی، اسکادا، DCS، تله متری و ... (پرسش و پاسخ)

امنیت شبکه کنترل صنعتی: امنیت سایبری سیستمهای کنترل صنعتی، اسکادا، DCS، تله متری و ... (پرسش و پاسخ)

با سلام و احترام

با توجه به اینکه در این چند سال، مخاطبین محترم  سوالات متعدد و  بسیاری را در حوزه امنیت سیستمهای کنترل صنعتی، اسکادا، DCS، تله متری و ... از طریق شبکه های اجتماعی و غیره پرسیده اند و می پرسند، این تاپیک را ایجاد کردم که  مخاطبین گرامی هر سوالی در این حوزه دارند در همین صفحه بپرسند که بنده هم بتوانم در حد بضاعت اندک خود به شکل عادلانه، در وقتی محدودی که برای اینکار در نظرگرفتم، پاسخگوی  عزیزان (طبق نوبت) باشم و از طرح پرسش و پاسخ های تکراری جلوگیری کنم (چون به شدت مشغله کاری دارم.)

 

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم آموزشی طبقه بندی رخدادهای امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

فیلم آموزشی طبقه بندی رخدادهای امنیت سایبری سیستم های کنترل صنعتی و اسکادا

بعد از حدود چهار ماه به لطف خدا فرصت شد تا طبق قولی که به برخی دوستان و مخاطبین عزیز داده بودم، فیلم‌برداری ارائه آموزشی مختصر "چارچوب طبقه‌بندی رخدادهای امنیت سایبری سامانه‌های کنترل صنعتی و اسکادا همراه با بررسی جامع حوادث سایبری این حوزه" را تمام کنم و به شکل آنلاین و رایگان منتشر می‌کنم. امیدوارم که برای متخصصان، دانشجویان و کارشناسان این حوزه در کشورم مفید باشد.

در این فیلم آموزشی 90 دقیقه‌ای (لینک) به شکل مختصر به معرفی و به‌کارگیری  چارچوب طبقه‌بندی رخدادهای امنیت سایبری سیستم‌های کنترل صنعتی و اسکادا می‌پردازیم. علاوه بر متخصصین، پژوهشگران امنیت سامانه های کنترل صنعتی، به کلیه علاقمندان حوزه امنیت سایبری که به مباحث مدل سازی تهدیدات، حملات و رخدادهای امنیتی علاقه دارند توصیه می کنم این فیلم آموزشی را مشاهده کنند.

این چارچوب بخشی مقدمه‌ای از زیرساخت تعاریف در پایان‌نامه دکتری بنده بوده است که در آزمایشگاه ISEC دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب یک مقاله به ژورنال معروف و مطرح International Journal of Critical Infrastructure Protection ارسال شد و بعد از حدود دو سال پذیرفته و منتشرشده است.

در این فیلم آموزشی کوتاه به‌اختصار به معرفی این چارچوب طبقه‌بندی رخدادها، حوادث و حملات به شبکه‌های کنترل و اتوماسیون صنعتی می‌پردازیم و نتایج تحلیلی حاصل از بررسی و موشکافی 268 رخداد امنیتی سامانه‌های صنعتی دنیا را از سال 1982 تا 2018 را مرور می‌کنیم.

لینک کلیپ در آپارات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰