قابل توجه جامعه علمی کشور در حوزه امنیت سامانه‏‏‏ های کنترل و اتوماسیون صنعتی :اساتید، دانشجویان دانشگاه‏ها و مراکز  علمی و پژوهشی

عنوان فراخوان تشریح پروژه شروع فراخوان پایان فراخوان وضعیت نوع واگذاری درخواست همکاری
طراحی و پیاده‌سازی پایلوت سیستم کنترل نیروگاهی دارای بیشترین کاربرد در نیروگاه‌های کشور و اجرای تست نفوذ سایبری جهت ارزیابی امنیتی دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
شناسایی دارایی‌های مبتنی بر ICT در نیروگاه نمونه و مدیریت مخاطرات امنیتی دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
پیاده‌سازی پایگاه دانش آسیب‌پذیری‌های امنیتی، تهدیدات، حملات و بدافزارهای سامانه‌های کنترل و اتوماسیون صنعت برق دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
طراحی و تدوین سازوکار ایجاد ساختار تنظیم مقررات امنیتی و نظارت بر اجرای آن در صنعت برق (فاز اول- حوزه‌ی کاری نیروگاه‌های کشور) دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
اجرای آزمون نفوذ امنیت سایبری بر روی پایلوت آزمایشگاهی اتوماسیون توزیع با پروتکل ارتباطی DNP3 دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
اجرای آزمون نفوذ امنیت سایبری بر روی پایلوت آزمایشگاهی اتوماسیون توزیع با پروتکل ارتباطی IEC60870-5-101/104 دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
تهیه سند مدیریت مخاطرات امنیتی مربوط به اتوماسیون شبکه توزیع برق دریافت 1397/11/01 1397/11/10 دانشگاهی تکمیل فرم
پیاده‌سازی نرم‌افزار AWL با قابلیت پشتیبانی از نرم افزارهای حوزه نیروگاه‌ها دریافت 1396/11/01 1396/11/10 در دست بررسی شرکتی اتمام زمان درخواست همکاری
طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی رمزنگار داده، متناسب با کاربردهای اسکادا دریافت 1396/11/01 1396/11/10 در دست بررسی شرکتی اتمام زمان درخواست همکاری
طراحی و پیاده‌سازی هانی‌پات صنعتی با قابلیت پشتیبانی پروتکل DLMS دریافت 1396/09/01 1396/09/10 در مرحله بررسی پروپوزال شرکتی اتمام زمان درخواست همکاری
طراحی، شبیه‌سازی و ساخت نمونه آزمایشگاهی سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر شبکه متناسب با پروتکل DNP3 دریافت 1396/09/01 1396/09/10 در مرحله بررسی پروپوزال شرکتی اتمام زمان درخواست همکاری

 

لینک به مطالب در سایت پژوهشگاه نیرو 
 
راهنمای واگذاری پروژه‌های فناورانه پژوهشگاه نیرو به شرکت‌ها/ موسسات
هدف
پژوهشگاه نیرو در راستای اجرای اسناد راهبردی توسعه فناوری مصوب وزارت نیرو و به منظور رفع نیازهای طرح‌های فناورانه صنعت برق، اقدام به واگذاری پروژه‌های فناورانه خود به شرکت‌ها و موسسات می‌نماید. در این راستا به منظور بهره‌مندی مناسب از پتانسیل‌های علمی و تحقیقاتی کشور و همچنین فرصت ارائه توانمندی برای کلیه شرکت‌ها و موسسات، واگذاری پروژه‌ها از طریق فراخوان های عمومی متقاضیان فراهم شده است.
دامنه کاربرد 
پروژه‌های فناورانه جهت واگذاری به شرکت‌ها و موسسات.
روند واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی
هر ماهه پژوهشگاه نیرو به منظور اجرای پروژه‌های فناورانه خود اقدام به فراخوان واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی می‌نماید. لذا لازم است متقاضی گرامی ضمن مطالعه فرایندهای تدوین شده، در دهه اول هر ماه ضمن مراجعه به سایت پژوهشگاه نیرو (www.nri.ac.ir) از فراخوان پروژه‌های جدید اطلاع حاصل نموده و در صورت تمایل در بازه زمانی ذکر شده نسبت به اعلام آمادگی و تکمیل فرم‌های مربوطه مطابق این راهنما، اقدام نمایند.
 
الف: فرایند اجرای فراخوان، ارزیابی پیشنهادات دریافتی
روند کلی انتخاب شرکت/موسسه برای پروژه‌های فناورانه و نحوه انجام فراخوان و فرایند ارزیابی پیشنهادات دریافتی مطابق روندنما می‌باشد:
ب: انجام فراخوان شناسائی محققین دانشگاهی
طرح‌های توسعه فناوری با رعایت ضوابط و سیاست‌های جاری پژوهشگاه نیرو، اطلاعات پروژه‌های موردنیاز جهت واگذاری را در قالب فرم "تشریح پروژه" تکمیل و بر روی سایت پژوهشگاه فراخوان خواهند نمود. 
فراخوان عمومی پروژه‌های واگذاری به صورت یک فرایند مستمر اجرا می‌گردد. در این چارچوب، پروژه‌های مصوب جهت فراخوان با مشخص نمودن "تاریخ شروع فراخوان" و "تاریخ خاتمه فراخوان" از طریق سایت پژوهشگاه نیرو به آدرس www.nri.ac.ir اعلام می‌گردد.
ج: نحوه شرکت در فراخوان
شرکت‌ها و موسسات متقاضی شرکت در فراخوان واگذاری پروژه‌ها با مطالعه راهنمای واگذاری پروژه‌های فناورانه پژوهشگاه نیرو و همچنین هم‌خوانی موضوع پروژه با تخصص و تجربیات خود و قبول شرایط و ضوابط شرکت در ارزیابی کیفی در مهلت مقرر قسمت مربوط به سوابق محققین را برروی سایت پژوهشگاه تکمیل می‌نمایند.
 
تذکر: لازم است قبل از شروع فرایند ثبت اطلاعات در سایت پژوهشگاه، مدارکی مانند تصویر آگهی تاسیس،  اساسنامه، آخرین آگهی تغییرات، تصویر مجوزها و امتیازهای اخذ شده، رضایتنامه از کارفرمایان قبلی و رزومه افراد اصلی فعال در پروژه جهت بارگذاری در سایت آماده باشد. 
 
د: ارزیابی کیفی محققین برای پروژه فراخوان شده
در این مرحله مراکز/ طرح‌های توسعه فناوری با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط محققین و با توجه به سوابق علمی اجرایی اعلامی، اقدام به مرحله اول ارزیابی (ارزیابی کیفی) می‌نماید. در این مرحله شرکت‌ها و موسسات با معیارهایی چون سابقه و تجربه مرتبط در موضوع پروژه و انجام پروژه‌های مشابه، مبلغ قرارداد، توان و ثبات مالی شرکت، رضایت کارفرمایان قبلی، اختراعات و جوایز علمی کسب شده، مقالات و کتب مرتبط با موضوع فراخوان، منتشر شده توسط عوامل اصلی پروژه،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مرتبط با موضوع پروژه فراخوان شده، داشتن نظام کیفی و گواهینامه مربوطه و نظام کنترل پروژه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 
متقاضیانی که حداقل امتیاز لازم را در مرحله کیفی کسب نموده‌اند به مرحله دوم ارزیابی جهت تکمیل و ارسال شرح تفصیلی خدمات پیشنهاد پروژه (ارزیابی فنی/مالی) دعوت می‌گردند.
همچنین با محققینی که در مرحله ارزیابی کیفی موفق به کسب حد نصاب لازم نشده‌اند، از طریق پست الکترونیکی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
تذکر: از آنجا که دعوت به مرحله بعدی و یا اعلام عدم کسب حدنصاب لازم در مرحله اول ارزیابی، صرفاً توسط پست الکترونیکی انجام میپذیرد، از محققین تقاضا می‎شود که در درج آدرس دقت کافی را مبذول فرمایند.
ه‍: ارائه پیشنهاد فنی/ مالی
متقاضیانی که در مرحله ارزیابی کیفی حد نصاب لازم را کسب نموده‌اند لازم است در مهلت مقرر، از طریق لینک ارسال شده به پست الکترونیکی ایشان، نسبت به تکمیل فرم تعریف پروژه و قیمت پیشنهادی اقدام نمایند.
و: ارزیابی فنی پیشنهادات پروژه و اعلام برنده
در این مرحله مراکز/ طرح‌های توسعه فناوری با توجه به پیشنهادهای فنی/ مالی که از طریق فرم تعریف پروژه توسط محققین ارائه شده است اقدام به ارزیابی فنی/ مالی می‌نماید. معیارهای ارزیابی پیشنهاد فنی حسب مورد می‌تواند شامل امتیازهای وزنی ارزیابی کیفی، پیشنهاد روش اجرای پروژه (گام به گام مطابق با برنامه زمانبندی و با اعلام دقیق منابع و مراجع به‌کار گرفته شده)، برنامه زمانبندی تفصیلی (ارائه شده توسط نمودار گانت چارت پروژه)، ساختار پیشنهادی اجرای پروژه، اطلاعات و سوابق کارکنان کلیدی مطابق با ساختار اجرای پروژه بوده و درنهایت امتیاز کل براساس امتیاز فنی و قیمت پیشنهادی محاسبه و تراز می‌گردد. در نهایت از برنده نهایی جهت انجام فرآیند عقد قرارداد دعوت به عمل می‌آید. 
با متقاضیانی که در مرحله دوم ارزیابی (فنی-مالی) پروژه، حد نصاب لازم را کسب نکرده‌اند مکاتبات لازم انجام خواهد شد. 
 
ضوابط شرکت در مرحله ارزیابی کیفی
 در صورتی که بر پژوهشگاه نیرو مسلم گردد اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی ناصحیح می‌باشد این امر منجر به رد صلاحیت محقق در هر مرحله از فرایند می‌گردد.
 در صورتی که شرکت/ موسسه سابقه همکاری مستقیم با پژوهشگاه نیرو را به هر نحو دارد می‌بایست در فرم سوابق (جدول شماره 2) درج نماید و نسبت به اخذ رضایتنامه از معاونت مربوطه و ارسال آن اقدام نماید، عدم اظهار آن منجر به رد صلاحیت شرکت می‌گردد.
 پژوهشگاه نیرو می‌تواند به صلاحدید خود، آخرین مهلت تکمیل اطلاعات فراخوان را تمدید نمـاید.
 پژوهشگاه نیرو می‌تواند در هر زمانی پیش از آخرین مهلت تکمیل استعلام ارزیابی متقاضیان، با صدور الحاقیه، اسناد پیش ارزیابی کیفی را اصلاح نماید.
 متقاضی باید کلیه دستورالعمل‌ها، فرم‌ها و شرایط مندرج در اسناد ارزیابی کیفی را بررسی و نسبت به ارائه کلیه اطلاعات یا مدارک مورد نیاز اقدام نماید.
 پژوهشگاه نیرو می‌تواند به صلاحدید خود برای ارزشیابی دقیق‌تر از هر یک از متقاضیان درخواست رفع ابهام و اسناد تکمیلی در اطلاعات اظهار شده را در یک دوره زمانی منطقی بنماید. درخواست برای رفع ابهام، با اعلام زمانبندی مشخص به پست الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.
 اگر متقاضی، اطلاعات درخواست شده برای رفع ابهام را در تاریخ و زمان مشخص شده در نامه درخواست رفع ابهام از سوی پژوهشگاه نیرو ارائه ننماید، ارزیابی ایشان از دستور کار خارج خواهد شد.
 

مطالب مرتبط: