در این مجموعه کتاب های متعددی قرار دارد از جمله :

امنیت اطلاعات در شبکه های صنعتی   
کتاب «امنیت اطلاعات در شبکه‌های صنعتی» به‌عنوان نخستین کتاب منتشر شده به فارسی در حوزه امنیت سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی  در کشور است که در سال 1395 توسط نشر سایبان و جناب آقای دکتر صالحی منتشر شده است و  در ده فصل به تشریح مبانی شبکه‌های صنعتی و ارتباط آن را با امنیت سایبری می‌پردازد. شبکه صنعتی چه تفاوتی با شبکه های سازمانی دارد؟ امنیت در این شبکه ها چگونه تعریف می شود؟ شبکه اتوماسیون و کنترل صنعتی را چگونه باید امن کنیم؟ آیا اقدامات خرابکارانه در حیطه امنیت سایبری شبکه صنعتی می گنجند؟ دفاع سایبری در شبکه صنعتی چگونه انجام می شود و ده ها موضوع دیگر را می توانید در اولین کتاب فارسی در این زمینه مطالعه نمایید.

 

کتاب هنر امنیت؛ 100 آموزه از امنیت سایبری:  

این کتاب در بردارنده جملات قصار و آموزه های کوتاه سایبری است و در این مطلب به معرفی آن  پرداخته شده است.هدف این کتاب این است که امنیت سایبری را در سایه توجه به نکاتی ظریف و گاه نه‌چندان پیچیده جدی بگیریم و مواظب تاریکی‌ها باشیم. باور کنیم بهایی که در سازمان و یا زندگی شخصی برای امنیت سایبری می‌پردازیم یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است نه یک هزینه. محمدمهدی احمدیان آموزه‌های امنیت سایبری را با تصاویری مرتبط درهم‌آمیخته است که این موضوع  به جذابیت و درک آسان مطالب آن کمک بسیاری کرده است و به‌گفته گردآورنده اثر در پیشگفتار تمثیل کمک می‌کنند که حتی بتوان پیچیده‌ترین مسائل علمی را به زبانی که برای عموم قابل فهم باشد، منتقل کرد و به این سخن آلبرت اینشتین استناد می‌کند که «تمثیل یکی از را ه‌های آموزش نیست؛ بلکه تنها راه آموزش است.». این کتاب به صورت دوزبانه فارسی-انگلیسی و تمام رنگی و با رعایت قواعد کپی‌رایت بین‌المللی و برای اولین بار در دنیا منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی کتاب را به رایگان از وب‌سایت  ناشر،گیسوم، طاقچه، ResearchGate دانلود و مطالعه نمایند.

 

نشت داده ها و راههای جلوگیری از آن :

 نشت داده‌ها، مشکل جدی امروز همه سازمان‌ها و شرکت‌ها در همه جای دنیاست. آنچه در این کتاب ‌می‌خوانید، توصیف موضوع نشت داده‌ها از دیدگاه تجاری، قانونی و فنی است. چالش‌های که نشت داده در کسب‌و‌کار پدید ‌می‌آورد، مشکلات حقوقی و قانونی که شرکت‌ها با آن درگیر ‌می‌شوند و جنبه‌های مختلف فنی برای مقابله با نشت داده‌ها. این کتاب که نخستین کتاب به زبان فارسی در این زمینه است در هفت فصل تدوین شده که در هر فصل، موضوع نشت داده از منظری خاص مورد بررسی قرارگرفته است.

 

ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک : 

 با هدف راهنمایی فعالان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در افزایش امنیت اطلاعات کاری منتشر شد. این کتاب حاوی نکات و راهنمایی‌هایی مفید و ساده بوده و قصد دارد که به مخاطب یاری برساند تا اطمینان لازم را از امن بودن داده‌های شرکت خود به‌دست‌آورد و درنتیجه کمتر با مشکلات قانونی یا حیثیتی مواجه شود.

 

راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت SOC با بودجه محدود :

 کتاب راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت SOC با بودجه محدود به کوشش شرکت آلین والت نگارش یافته‌است و با ترجمه مهندس شهرام آبابایی و مقدمه دکتر علیرضا صالحی در شمارگان 2000 نسخه برای نخستین‌بار توسط نشر سایبان وابسته به هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان به قیمت 14 هزار تومان منتشر شده‌است. 

 

لینک خرید مجموعه کتاب:  انتشارات سایبان

 

 

 

 

 

کلیپ کوتاه از دوره‌های آموزشی تئوری-عملی امنیت سایبری سیستم‌های کنترل و اتوماسیون صنعتی

 

مطالب مرتبط:

 

*** با عضویت در کانال تلگرام(MohammadMehdiAhmadian@) از مطالب بیشتر، فیلم ها و به روزرسانی ها مطلع شوید.***
*** با دنبال کردن کانال اینستاگرام( mmAhmadian@) از مطالب تصویری و ویدئویی و به روزرسانی ها مطلع شوید.***
*** با دنبال کردن کانال آپارات( mmAhmadian@) از ویدئوهای آموزشی و اطلاع رسانی ما مطلع شوید.***